8 avantaje ale vorbitului în public care te pot ajuta enorm la locul de muncă




Jack Ma, fondatorul Alibaba, spunea într-o conferință de presă că dacă nu schimbăm modul în care predăm în școli, peste 30 de ani vom avea mari probleme, pentru că sistemul de educație din ziua de azi este învechit de 200 de ani și este bazat pe acumularea de cunoștințe.
La acest capitol nu puteam să concurăm cu mașinăriile (sursa).

El continuă spunând că oamenii trebuie să învețe lucruri pe care roboții cu inteligență artificială nu le pot stăpâni mai bine ca oamenii: valori de viață, gândire independentă, lucrul în echipă, grija pentru ceilalți (pe care le numește părțile ”soft”).

Iar într-un forum de business ținut în New York el spune că pentru a fi un lider de succes, ai nevoie de EQ – inteligență emoțională și LQ – love quotient, iubirea pe care mașinile nu o să o aibă niciodată.

Oamenii care se instruiesc în mod continuu sunt cei care fac față la orice schimbare și reușesc să aibă succes indiferent de condițiile sociale sau economice, dar în ziua de azi nu mai e suficient să ne perfecționăm învățând cunoștințe din domeniul nostru – avem nevoie și de îmbunătățirea modului în care relaționăm cu ceilalți.

Abilitatea de a vorbi în fața unui public și de a avea un impact major asupra acelor persoane este una din cele mai importante în acest moment, deoarece implică toate elementele comunicării, stăpânirea emoțiilor, leadership și multe alte lucruri valoroase care nu pot fi replicate de inteligența artificială.

Hai să vedem totuși cum te poate ajuta în mod concret vorbitul în public la locul de muncă sau în afacerea ta.

Voi descrie aici câteva beneficii mai puțin cunoscute care ne pot salva în foarte multe situații profesionale:

1. Îți stăpânești mai bine emoțiile în aproape orice situație cu miză

Cea mai mare provocare pe care o au oamenii atunci când vorbesc în public este tracul, emoția care apare atunci când se întreabă: ”Dar dacă nu voi reuși? Dacă mă voi bloca și voi pierde o bună oportunitate de a-mi pune în valoare abilitățile în fața colegilor?”

Dacă reușim să trecem peste această frică, ne vom putea stăpâni emoțiile și în alte situații cu miză, unde există presiunea de a avea o performanță, cum ar fi interviurile de job, ședințele, negocierile sau prezentările în fața superiorilor.

2. Te conectezi mai bine cu oamenii (cu superiorii, clienții, colegii etc.)

Nu poți convinge un public dacă nu ai stabilit o legătură empatică: oamenii tind să accepte ideile venite din partea unor persoane pe care le simpatizează măcar la un anumit nivel.

În momentul în care ai reușit să te conectezi în câteva minute cu o întreagă audiență în care sunt oameni foarte diferiți, ți se va părea mult mai ușor să relaționezi și în alte situații cu superiorii, echipa sau clienții.

3. Îți îmbunătățești structura și claritatea mesajelor tale

O mare provocare pentru cei care țin discursuri este să transmită mesajul lor în mod cât mai clar într-o perioadă limitată de timp.

Dobândirea acestei abilități te va ajuta să îți structurezi eficient orice mesaj: email-uri, scrisori sau diverse comunicări.

4. Devii o autoritate in domeniu

Persoanele care știu să-și prezinte cunoștințele și expertiza într-o adunare publică vor fi considerate reprezentative pentru acel domeniu, vor fi cele care ies în evidență.

Chiar dacă nu ești neapărat cel mai bun, oamenii te vor prefera pentru că știi să transmiți experiența pe care ai acumulat-o și astfel îți poți crea o imagine de autoritate.

5. Te cunoști mai bine pe tine și astfel îți poți descoperi noi aptitudini

Ce m-a fascinat cel mai mult la cursurile noastre de public speaking a fost faptul că după ce treceau de primele emoții în fața publicului, participanții își dădeau seama că au mult mai multe de oferit, că pot fi și amuzanți, carismatici, creativi sau buni lideri.

Încearcă și tu o experiență de acest gen într-un mediu prietenos unde primești feedback profesonist, să vezi câte calități ascunse apar atunci când îți dai voie să fii tu însuți/însăți.

6. Îți stăpânești limbajul nonverbal si paraverbal pentru a comunica cu mai multa încredere

Corpul nostru este planșa pe care se zugrăvesc cel mai rapid emoțiile: umeri încovoiați, balans de pe un picior pe altul sau gesturi nervoase ale mâinilor.

Iar vocea ne trădează atunci când suntem temători sau indeciși: se subțiază spre finalul frazelor sau uneori chiar se poate pierde complet.

Imaginează-ți că îți poți stăpâni aceste gesturi care te pot sabota în momentele importante de la locul de muncă: comunicarea cu un superior, vânzarea în fața unui client important sau convingerea echipei tale, cât de multă influență vei câștiga?

7. Îți dezvolți creativitatea

Construirea unui discurs este un act creativ ce ne provocă în mod constant: ai nevoie să captezi atenția publicului din primele momente, să creezi un discurs clar și interesant, să poți fi amuzant când cere situația, să te conectezi cu oameni diferiți, să preîntâmpini obiecții sau să gestionezi întreruperi și multe alte elemente pe care dacă le stăpânești te dezvolți enorm pe orice plan.

8. Devii un lider

Un lider este cel care dă exemplul, cel care preia inițiativa pentru binele echipei. Un vorbitor în public are curajul să iasă în față și să își asume riscul de a părea ridicol în fața celorlalți sau de a fi contrazis, pentru a transmite o informație valoroasă care îi poate ajuta.

Indiferent de poziția ocupată în compania ta, devii un lider atunci când vorbești în fața colegilor tăi și reușești să transmiți acel mesaj cu impact.

Dacă vrei să profiți de toate aceste avantaje în jobul sau afacerea ta, te aștept la cursul nostru ”Câștigă încredere prin public speaking”, unde vei avea șansa să le pui pe toate în practică.

 

Comentarii

comments

Articole similare

Comentarii închise